BeZol Tőzsde Blogja

Friss topikok

  • BeZol: @BeZol: Mai nap folyamán lefutott egy hosszabb optimalizáció, így ismét más beállításokkal fut a r... (2014.05.30. 13:27) Újabb tapasztalatok

Címkék

Üdvözlet

2013.11.05. 14:19 BeZol

Üdvözlök Mindenkit szerény kis blogomon!

Ezen a blogon szeretném postolni a kötési eredményeimet, melyeket egy automata robot kötöget helyettem, hiszen nem érek rá annyira, hogy megérné kézileg kötögetni.

Az automata robotokról mostanra elég sok tapasztalatom gyűlt össze, és amennyire oda voltam egyes darabokért, annyira hervasztó lett a számlaegyenlegem is, ezt megelégelve támadt egy új stratégia ötletem, amelyet kézileg ellenőriztem le, hogy elmúlt 1 évben tényleg eredményes lett volna-e bekötögetnem. A kézi ellenőrzésem alapján elhatároztam, hogy akkor ezt én most elkészíttetem egy automata robotba. Szépen lassan sikerült is minden, elkészült a robot, ami egy az egyben azt csinálta ahogy azt én elvártam. Aztán jött egy kisebb fajta fekete leves, hiszen a kézi tesztek során a végleges gyertyákat vizsgáltam, míg a robot a régi adatok alapján a valós gyertyamozgásokat szimulálja másodpercekre bontva. Itt derült fény arra, hogy még jó, hogy irattattam egy robotot és 1:1-ben visszateszteltem elmúlt 1 év mozgását, és kiderült, hogy mégsem olyan jó ez a stratégia, mostanra már biztos szépen leolvadt volna a számlám, ha kézileg el kezdtem volna kötögetni. Ez az egész azért van egyébként, mert lehet, hogy pl. egy bika gyertya open és close értéke között van 15 pont elmozdulás, de mire bezárul ez a teszem azt 15perces gyertya, addig lehet 2-3-szor is megjárja föl-le az egész távot, így pedig szinte azonnal búcsút lehet inteni a pozíciónknak, hiszen ott a csúszó-stop és a nullába húzás is, amit ilyenkor a mozgások ki is ütnek, ugyanakkor szükség van ezekre, így lehet bebiztosítani magunkat, ha mégsem indulna meg a mozgás a kívánt irányba.

Tehát volt egy robotom, amit én akartam, a saját elképzeléseim alapján, hittem benne, erre mégsem hozza az eredményeket úgy ahogy azt gondoltam volna. Teljesen elkedvetlenedtem, aztán nekiláttam kicsit jobban tesztelni a robotot, és kiderült, hogy talán mégsem zsákutca, csak más idősíkban kellene használni, teljesen más stratégiaként.

Viszont így felmerült egy újabb probléma, mégpedig hogy szerintem túl agresszív a stratégia, és tick-teszt ide vagy oda, szerintem nem fogja azt hozni a valóságban, mint amit a teszt mutat.

Ezt fogom most kideríteni, hiszen elindítottam egy éles számlán a robotot, és kíváncsian várom a fejleményeket. Lehet, hogy itt fogok nyilvánosan mindenki előtt elégetni egy számlát, de mi van, ha a tick teszt mégiscsak azt adja vissza, ami a valóságban is tapasztalható. Nem szeretnék előre elkiabálni semmit, lehet hogy mégiscsak találtam valami jót, idővel hamarosan úgyis megtudjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://bezoltrader.blog.hu/api/trackback/id/tr555286217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása