BeZol Tőzsde Blogja

Friss topikok

  • BeZol: @BeZol: Mai nap folyamán lefutott egy hosszabb optimalizáció, így ismét más beállításokkal fut a r... (2014.05.30. 13:27) Újabb tapasztalatok

Címkék

Gépvásárlási tanácsadó - Perifériák

2016.07.25. 22:35 BeZol

 

- Monitor: elég sok csoportra lehet osztani a monitorokat is, én leginkább a gépkategóriákhoz kapcsolódóan osztályoznám őket. Egy játékra ajánlott monitor-listát az alábbi linken találhattok. Én csak a véleményemet fűzném hozzá a témához. A kiszemelt monitorhoz kapcsolódó árat bárki megtalálja az árkereső rendszerekben.

A belépő szint szerintem ma már 24" 1080p TN-panel 60 Hz-nél kezdődjön. Aki minden szögből szeretné látni a monitort és mélyebb színekre vágyik, az IPS-es monitort keressen ugyanúgy 24" 1080p 60Hz-en.
A normál konfig esetén én már 24" 1080p TN-panel 144 Hz-es monitort választanék. Aki ilyet próbált már, az sosem fog visszavágyódni a 60Hz-re.
A legjobb választás per pillanat szerintem a 27" 1440p IPS-panel 144 Hz-es monitorok.

Hogy ne legyen olyan könnyű a választás, léteznek még 21:9 képarányú kijelzők is, amik nagyjából 1-1 tenyérnyivel szélesebbek azonos társaiknál. A 24"-os monitorok 21:9-es váltói a 29"-osok, míg a 27"-os monitoroké a 34"-osok. 29"-ra elegendő a 2560×1080-as felbontás, míg 34"-ra már ajánlatosabb 3440×1440-es felbontást választani, ám ha ekkor 60 Hz-nél többet szeretnénk, akkor ahhoz nagyon-nagyon a zsebünkbe kéne nyúlni. A tudomány pedig per pillanat megáll 100 Hz-nél. Ez így szerintem satnya, ezért is ajánlom inkább a 27" 1440p-s 144 Hz-es monitorokat megvételre. Talán csak jövő tavasszal jönnek az első olyan monitorok, amelyek a 100 Hz-es korlátot feloldják, de ahhoz a legújabb videokártya-szériára is szükségünk lesz!

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy léteznek freesynces (AMD-kártyákhoz) és g-synces (Nvidia kártyákhoz) monitorok is. Ez legtöbbször 144 Hz-es monitoroknál van, és az a lényege, hogy ha játékban beesünk 144 fps alá, akkor a monitor frekvenciája igazodni fog az fps számunkhoz, így nem fogjuk laggosnak, akadósnak érezni a játékot. Ez leginkább a 60 fps-es zóna alatt segít a helyzeten, monitor típusától függően 30-40 fps-es határig. Ha pl. csak CS:GO-zik valaki, akkor ott ez nem számít, mert úgyis 144 fps felett leszünk, ott meg egyik rendszer sem aktív, ilyenkor lekapcsolnak.

Létezik még az ULMB technológia, amely talán egyes monitoroknál más elnevezéssel fut. Ez csak 120 Hz-nél működik, és ilyenkor a kész képek közé beszúr a monitor 1 db fekete képet. Ezzel átverjük a szemünket, és sokkalta folyamatosabbnak érezzük a képet, a hatás pedig olyan, mintha 240 Hz-en futna a monitor. Van, akinek ez kellemetlen és nem használja, de fontosnak tartottam megemlíteni, mert nem mindegyik 144 Hz-es monitor tudja ezt! Ez egyébként körülbelül azt imitálja, mintha 120 Hz-es régi CRT monitorunk lenne, hiszen míg ott felvillant a kép, majd eltűnt (fekete kép), és vártunk, amíg az új kép meg nem érkezett (, kamerafelvételeken ugye látni ezt a villogást, és gondolom ezért roncsolta meg sokak látását), addig a mostani monitoroknál jön a kép, és ottmarad, amíg nem jön az új kép, ezért mivel nem verjük át a szemünket, nem is érezzük olyan folyamatosnak a képet, és ezért is kellett fellőni a képfrissítést 144 Hz-re!

Én most Benq XL2411Z, AOC G2460PF, vagy Asus MG279Q, Asus PG279Q monitorokon gondolkozok. Egyelőre a PG279Q a befutó nálam. (hardveraprón "már" 240-ért is találni újonnan)

- Billentyűzet: nekem egy 7 éves, talán 5 ezer Ft-os egyszerű membrános Logitech billentyűzetem van. Csak az elmúlt 1 évben kezdtem el azt érezni, hogy kezdi megadni magát a membrán, hiszen nagy ritkán be-beragad a W, ami a napi 4-8 órányi kockulásokat tekintve hőstett tőle, hogy eddig bírta.
Lehet kapni mechanikus billentyűzeteket (én is ilyet tervezek), amik elvileg közel örök életűek nyomkodás szempontjából. Vannak világítósak is, gyorsgombosak is, ezt már mindenki saját ízlése szerint döntse el melyik kell neki, csak arra figyeljetek, hogy magyar nyelvű legyen, mert a legtöbb csak angol, és nemám csak a kézhezvételkor tűnik fel a dolog.
Ha nem kívántok zsákbamacskát venni, akkor a Milyen billentyűzetet vegyek topicban tudtok kérdezősködni, hogy pl. melyik kapcsoló felelne meg nektek a leginkább, és ha túl hangos a billentyűzet, akkor hogyan halkíthatjátok valamelyest. Az ajánlott billentyűzetek listáját a topic összefoglalójában találhatjátok, közvetlenül pedig az alábbi linken.

Én sima Tesoro Durandal-ban gondolkodom Cherry MX Brown vagy Red kapcsolókkal.

- Egér: szerintem itt is jobban jár mindenki, ha a Milyen egeret válasszak topicban kérdezősködtök, ha a topic összefoglalójában található ajánlott egerek listája után még felmerülne kérdés.

Nekem a Razer Lachesis volt az imádott egerem. Sajnos 5 évnyi nyúzás után tönkrement a szenzora, azóta pedig már nem is gyártják. Próbáltam Razer Imperator-t és most Razer Taipan-t kattintgatok, de egyikkel sem vagyok elégedett. A Taipan konkrétan nem elég magas és túl keskeny nekem. Szerencsére a fórumon elérhető lista alapján be tudtam lőni, hogy mekkora volt a Lachesis, és ahhoz melyik mostani egér igazodik a leginkább, így egy Razer Deathadder mellett fogok dönteni.

- Egérpad: volt már fém, szövet és gumi egérpadom is. A fémen némelyik egerem nem vette rendesen a jelet és így használhatatlan volt, a gumisnak egy idő után elkopott a közepe és ragadós masszává vált, míg a szövet egérpadomból el kezdtek kiállni a szövetszálak, amik eltérítették az egér szenzorát. Ezek után úgy gondolom, hogy a leginkább a szövet egérpad az, amelyik jó választás.

Személyes kedvencem a Steelseries QCK+. Elég nagy ahhoz, hogy elférjek, ugyanakkor nem túl vastag ahhoz, hogy zavaró legyen, és az ára sem sok. A Razer Goliathus Large sajnos kidörzsölte a csuklómat, mert ilyen apró fémszálakból áll az egérpad, és konkrétan már kezdett vérezni a csuklóm, úgyhogy csuklószorítót kellett feltegyek, mint a teniszezők, ám ekkor meg nem mozgott olyan szabadon a kezem, így sajnos korlátozva éreztem magam és elmaradt a kívánt hatás. Hát így jár az, aki túl sokat kockul.

- Fej-/fülhallgató: én nem tudom, hogy ki hogy van vele, de bármennyire is viccesen hangzik, én 8 évnyi fejhallgatózás után már kicsit úgy érzem, hogy kezd kikopni a hajam ott, ahol a füles lenyomja. Volt Logitech G35-ösöm és most Asus Strix DSP-m van, de annyira zavar, hogy 10 percnyi játék után már mehetek hajat mosni, mert lenyomja a hajamat a fejhallgató..., és persze hogy amint leültem játszani, akkor szólnak, hogy még el kell menni ide vagy oda. Ezek után bármennyire is visszalépés lenne az, hogy fejhallgató helyett fülhallgatóra váltanék, úgy érzem itt az ideje kipróbálni egyet.
A Razer Hammerhead Pro v2 mellett teszem majd le a voksomat, és csak remélni tudom, hogy meg fogja állni a helyét fps játékokban, de legalább megúszom az akár napi többszöri hajmosást!
Ha nem válna be, akkor egy Kingston HyperX Cloud II mellett fogok dönteni, esetleg Kingston HyperX Revolver lehet belőle, de amit olvastam teszteket róla, azok alapján nem éri meg a felárat a Cloud II-höz képest, mely az egyik legjobb fejhallgató a piacon.

Az 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók topic összefoglalójában találhattok egy listát az ajánlott gamer fejhallgatókra vonatkozóan.

- Összesen: nekem a monitor nélkül kb. 80 ezer Ft-ra jönnek ki a perifériák, míg ha a legalább 24" 1080p TN 144 Hz-es monitort is hozzáadom (kb. 80 ezer Ft; mellesleg illene minden gamernek egy ilyennel rendelkeznie!), akkor már 160 ezer Ft-ról beszélünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://bezoltrader.blog.hu/api/trackback/id/tr608914418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása